eindelijk in Dax - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu eindelijk in Dax - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu

eindelijk in Dax

Blijf op de hoogte en volg Els en Toon

25 Mei 2013 | Frankrijk, Saintes

Dag allemaal,

Het vorige berichtje is door Lonneke op de site geplaatst; nergens konden we afgelopen week op internet. Lonneke bedankt! Het weer is inmiddels wat minder dramatisch, al staan de kranten er vol van en klaagt iedereen erover. We hoorden zelfs al een paar keer: c' est la catastrophe.
Wij zijn echter al blij met ieder droog uurtje, langs de Atlantische kust fietsten we een paar uur in de zon en morgen schijnt het echt mooi weer te worden.
Vanmorgen vertrokken we met dreigend weer uit Labouheyre. Na een paar km. zoenden we elkaar midden op de weg in een hevige hagelbui: mijn teller gaf 1500 km. aan! Helaas hadden we geen champagne bij de hand.
Het werd in de loop van de middag droog, we hadden de wind in de rug en konden dit keer bij het mooie, helaas nog altijd gesloten kerkje van Gourbera droog lunchen, dit keer naast het bushokje.
Onderweg kwamen we na dagen eindelijk weer Santiagogangers tegen; wandelaars, een Fransman en een man uit Wales die ons vol trots zijn Nijmeegse 4-daagse shirt liet zien. Hij loopt dit jaar weer mee met een grote vlag. Houd hem in de gaten, Louise!
Omdat alle hotels en chambres d' hotes op een afstand van 25 km. van hier gesloten of onbereikbaar waren, moesten we evenals vorig jaar in Dax overnachten. Jammer, want we hadden graag verder gewild! Maar de Pyreneeen komen eraan en de sneeuw is weg.
Dit is een computer met zoveel kuren dat ik ermee stop. Misschien werk ik de andere dagen binnenkort nog een keertje uit, maar dan wel wat korter.
Liefs,

Els

De feiten:
18 mei Chatellerault - Saint Benoit 53 km. beestenweer
19 mei Saint Benoit - Melle 65 km. beestenweer
20 mei Melle- Saint Jean d' Angeli 62 km. beestenweer
21 mei Saint Jean d' Angeli - Saintes 36 km. (beestenweer; dankzij kapotte remmen mislukte halve rustdag)
22 mei Saintes- Montalivet 81 km. (en als we de boot in Royans niet hadden gemist ... !)
23 mei Montalivet- Ares 93 km.
24 mei Ares- Labouheyre 94 km.
25 mei Labouheyre- Dax 83 km. (en we hadden nog veel verder gewild, maar ja, al die failliete hotels op de route ...!)

• 26 Mei 2013 - 13:18

Ans En Willy Smits:

Wat een doorzettingsvermogen zeg.
    Wij hadden al lang opgegeven, vinden fietsen leuk, maar we zijn wel mooi weer fietsers.
    Hier zal het morgen ook mooi weer worden, maar is maar weer voor een paar dagen.
    We. Staan nu op de camping met onze kleinzoon, zou ook leuk zijn met mooier weer.
    Groetjes ook van tante Dien en succes .

Willy en Ans

• 26 Mei 2013 - 14:51

Louise En Rob:

Hoi Els en Toon,
    Proficiat met de 1500 km !!!! Geweldig en dat ondanks dat stomvervelende slechte weer. Dax, vorig jaar op weg geholpen door een allerliefste barvrouw naar een hotelletje verderop! Gelukkig komt er goed weer aan en het zou prachtig zijn als jullie deze keer wel met mooi weer de Pyreneeën over kunnen. Gaan jullie nog langs bij dat lieve mannetje in St Jean ??
    Zo ja, groet hem van ons. en....houdt er de moed in.
    Louise en Rob

• 26 Mei 2013 - 18:55

Margriet En Pierre:

beste doorzetters
    geweldig dat jullie ondanks het slechte weer toch al weer 1500 KM er op hebben zitten. Leuk ook dat jullie door zoveel trouwe supporters gevolgd worden. We zijn allemaal met jullie begaan. Wat zo' pelgrimage te weeg brengt he.

als het goed is zijn jullie vandaag naar St. Jean gegaan en morgen de pyreneen over. Heel veel succes.

groetjes Margriet en Pierre

• 26 Mei 2013 - 19:25

Ell Van Oort:

toon en els, wat een prestatie om met zulk weer en fietsenpech vol te houden. ik volg jullie met zeer veel bewondering. ik hoop dat de tweede helft aanzienlijk gemakkelijker gaat velopen(verfietsen). hier is het weer ook erbarmelijk, maar wij hoeven niet dagelijks zo'n prestatie te leveren. slaan jullie nooit een dagje over om bij te komen?? kijk uit in de bergen.ik brand een kaarsje voor jullie veilige doortocht. houdoe,ell

• 26 Mei 2013 - 19:50

Ria:

Els en Toon, jullie dwingen wel respect af! Halverwege, hagel en dan toch nog van de fiets af om het moment te vieren. Chapeau. Hoop dat de zon gaat inzien dat jullie beter verdienen. Heel veel groeten en goeie reis verder, Ria

• 27 Mei 2013 - 11:05

Ineke:

hallo dapper duo! ik gun jullie nou onderhand wel een paar zonnestraaltjes! proficiat met de 1500 km!
    liefs Ineke

• 27 Mei 2013 - 14:19

Dienke Van Kimmenade:

Hallo Els en Toon,
    Geweldig voor jullie dat het weer nu eindelijk beter is.
    En wat zijn jullie al ver! Ik vind het fantastisch hoor!
    De laatste dagen gaat het in rap tempo!
    Heel veel succes en geluk nog de komende tijd.
    Een bemoedigende kus,
    Dienke

• 01 Juni 2013 - 16:16

Trea En Toon Swinkels,:

Dag Els en waarde naamgenoot Toon,
    Reeds drie maal reageerden wij, eigenlijk slechts ik, op jullie eerste ook toen al bar en boze tijdingen.
    Toen ik na drie pogingen geen reactie vernam, kreeg ik het vage vermoeden dat mijn status als digibeet nu zijn voltooiing nadert. Weliswaar ontdekte ik, ook door Trea, dat ik mijn status van digibeticus teveel eer aandeed en gaf ze me de tip het eens op een andere wijze te proberen. Welnu, dit is hopelijk het tastbare bewijs van het slagen van die andere wijze.
    Het op de verkeerde wijze geuite reacties zijn in mijn hele p.c. niet meer op te diepen, maar ik volsta, en met mij mijn dierb're wederhelft, ermee door uit te spreken dat die twee Ducatonfietsers te prijzen zijn.
    Echter het thuisfront is dat ook min of meer: We ontbeerden eveneens de zon en daarmee alle geneugten die doorgaans in mei door de koperen ploert te genieten zijn.
    Jullie zijn al een heel eind "op scheut". De heilige Jacobus maakt inmiddels aanstalten jullie te verwelkomen: Hij zwaait jullie reeds toe, gelijk die andere heilige, die op 6 december een deel van het aardse oranjevolkje geestdriftig toejuicht en.... doorgaans in dezelfde barre weersomstandigheden als waaronder Jacobus met verkleumde handen in de weer is.
    Nog enkelel pedaalslagen en het doel is bereikt en dan....? Uden - Wladiwostock ligt in jullie bereik. Trea zal wederom bereid zijn haar diensten aan te bieden tijdens de oefenritjes tussen de op Slabroek loerende Schotse hooglanders, de Drunense Duinen of de acht Zaligheden !
    Hopend dat deze zaterdagwoorden op de eerste zomerdag 2013 door jullie worden ontvangen, verlaat ik de digitale snelweg en groet graag, ook namens "ons Tree".
    Toon.