Vendome vedomme! - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu Vendome vedomme! - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu

Vendome vedomme!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els en Toon

15 Mei 2013 | Frankrijk, Vendôme

Lieve mensen,

Bedankt weer voor jullie bemoedigende reacties. Luc, bedankt voor de tips; als het aan mij ligt gaan we zeker langs de Atlantische kust. Ans, proficiat met je tweede kleinzoon. We hebben tante Dien gisteren een kaart gestuurd uit Chartres, maar hadden het goede nieuws nog niet gehoord. Christ, bedankt vvor je lieve aanbod; er zit een chambres d' hotes C. van Belle in Aalst, vandaar!

De stand van zaken:

Dag 8 Sainte Genevieve Mezieres 64 km.
Dag 9 Mezieres Le Prets 71.5 km.
Dag 10 Le Prets Chateaudun 71 km.
Dag 11 Chateaudun Vendome 53.5 km.
Echt opschieten doet het dus niet!

Ik ben blij dat de foto' s er toch op staan. Ik ga dat dus nog een keer proberen, maar niet nu. Het gaat niet geweldig met ons: nog altijd harde tegenwind en veel kou. Het regent minder, maar de zon wil nog niet erg. De hellingen worden minder steil, maar dat is tijdelijk. Volgens mij heeft Jacobus de zon uitgezet! We vorderen wel, maar erg langzaam.
We zitten nu in een grandioze chambre d ' hotes bij Vendome en zijn allebei een beetje ziek; Toon raakt niet van zijn verkoudheid af en ik voel me grieperig. Wat wil je met dit takkenweer? De Fransen zeggen dat het nog zeker 10 dagen gaat duren en zijn ook zeer ontevreden. Ik realiseer me dat we vorig jaar wel erg veel geluk hebben gehad: tot Dax elke dag zon, wind in de rug en lekker warm. We zijn vandaag langs allelei leuke plekjes van vorig jaar gekomen o.a. het terrasje waar we Gerard voor het eerst ontmoetten. Te bedenken dat ik vorig jaar in bikini lunchte; ik moet er nu niet aan denken! Al onze Pyreneeenkleren zijn al gebruikt en net door onze gasrvrouw gewassen en gedroogd.
Leuk is dat we Vlaamse Chris telkens ontmoeten, zoals Gerard vorig jaar. Jammer dat we niet al het moois waar we voorbijkomen kunnen bekijken, maar Chartres was weer geweldig. Ze zijn de gewelven schoon aan het maken: prachtig.
Ik hoop dat we het volhouden. Waarom hebben ze Jacobus niet gewoon in Tours begraven; daar zijn we bijna!
Liefs voor allen.

Twee verkleumde pelgrims.

  • 15 Mei 2013 - 22:41

    Mies Pols:

    He lieve Els en Toon: hou vol! Wat sneu dat het zo tegenzit met het weer. Hier In Nederland ook; we hebben de verwarming vol open....
    Succes daar, wij duimen hier.
    Mies

  • 15 Mei 2013 - 22:46

    Christ:

    Liefste Els en Toon,
    Wanneer jullie het tijdelijk niet meer zien zitten wegen het slechte weer of ziekte, laat het maar weten. Ik kom jullie halen en jullie kunnen bijkomen en aansterken in 't Corneeltje.
    Daarna breng ik jullie terug naar waar jullie gestopt waren en daar de dan reis verder zetten.
    Al het beste en hopelijk vlug mooi weer, daar hopen wij hier ook op.
    Grtjs van de Van Belles

  • 15 Mei 2013 - 23:13

    Margriet En Pierre:

    Beste Els en Toon
    Jullie moeten wel heel taai zijn om je aflaat te verdienen. Pfff wat een weer. En dat doe je dan voor je plezier..... Een ding leer je er van: om jezelf lachen.
    En Els jij weet als geen ander dat opgeven veel moeilijker is dan doorgaan, dus dan maar met kortere afstanden, maar gestaag voortgaan zo kom je er wel. Leuk om nu even een stukje van het traject te fietsen dat je van vorig jaar kent.
    De tocht langs de kust is inderdaad mooi. Wij hebben dat stuk jaren geleden gefietst met de oversteek met de pont. Het was toen bloedheet, wel effe anders!
    Geniet van al het moois dat er langs de route te zien is en veel strekte met weer en tegenwind
    Groetjes Margriet en Pierre

  • 16 Mei 2013 - 08:28

    Dienke Van Kimmenade:

    Hoi Els en Toon,
    Wat een narigheid! Jullie moeten wel een heel lange adem hebben zeg! Hopelijk houd je de komende dagen vol, want daarna zullen toch zeker betere tijden aanbreken. Het is zo wel echt een pelgrimstocht hoor. Met des te meer voldoening zul je terugkijken op de reis, als je die tot een goed einde hebt gebracht.
    Maar nu eerst: goede moed en succes!
    Liefs,
    Dienke

  • 16 Mei 2013 - 10:55

    Carla En Bert:

    Hallo Els en Toon, Het is wel balen dat het weer constant tegen zit, en dan ook nog flink verkouden erbij maakt het vast niet echt gezellig.
    Wat het weer betreft is het hier niet veel beter, dus dat is misschien een troost voor jullie.
    We gaan er van uit dat jullie je niet door het weer uit het veld laten slaan, daar kennen we jullie te goed voor, dus!!! veel succes van iedereen hier en als jullie terug zijn drinken we er in Burgh een lekker biertje op .

    Zet hem op .

    Carla en Bert

  • 16 Mei 2013 - 11:33

    Bert En Elly:

    Hallo taaie pelgrims

    Op jullie pelgrimstocht zijn ontberingen nodig om een volle aflaat te verdienen.
    Daarmee verdienen jullie een mooi plekje in de hemel op voorspraak van Jacobus.
    Volhouden dus.We wensen jullie toch beter weer en wind in de rug

    groetjes Bert en Elly

  • 16 Mei 2013 - 17:25

    Bert & Lucie:

    Kop op!! Inderdaad vervelend die kou en harde wind.Maar...de aanhouder wint!
    Wij, en jullie dus ook.
    Groet, bert & lucie

  • 16 Mei 2013 - 17:27

    Ad Ebn Anny Swinkels:

    Beste Toon en Els.
    Het verwondert me niet, dat jullkie geen goed weer hebben. Het is hier ook heel slecht. Zoals vandaag heeft het de hele dag ontzettend geregend( 16-050). iN HET WESTEN VAN eUROPLA IS HET OVERAL NIET BEST. Jullie hebben gewoon erge pech en dat wens ik jullie niet.Anny heeft haar been weer
    opengehaald met de stof zuiger. Het is nbiet zo erg alleen zit ze nu weer enkele weken met het been omhoog en moet ik weer helpen. Dat is niet zo erg.Alleen beperkt.Verder alles goed. Ik wens jullie alle
    plezier toe en een heel goede reis. Zonnig weer. Het onderkomen gaat nu wel beter, neem ik aan.
    Goede reis en tot ewederhoren. Jullkie komen duidelijk over.
    Ad Swinkels. De groeten van Anny.

  • 16 Mei 2013 - 18:42

    Anne-Mieke En Martin:

    Hallo verkleumde en niet zo fitte Els en Toon,

    We leven met jullie mee.
    Als jullie even bij willen tanken, is het idee van Christ een grandioos aanbod, lijkt me.
    Ga niets forceren, neem de tijd en zorg goed voor jezelf!
    Als je fit bent, geniet je meer en kun je dat slechte weer en die tegenwind beter aan.
    Doe 't rustig aan!

    Liefs!
    Martin en Anne-Mieke.

  • 16 Mei 2013 - 21:56

    Chris Terhaard:

    Beste Els en Toon,

    een zware beproeving, zo'n tocht,lijkt me. Niets voor ons: Neem lekker het vliegtuig en je bent er zo.
    Maar dat klinkt natuurlijk weinig bemoedigend! Dus: kop op, het kan alleen beter worden, chapeau dat jullie op zo'n respectabele leeftijd zo'n formidabele prestatie leveren! Ik zou wel een paar dagen rust nemen om lichamelijk bij te tanken en beter weer af te wachten. Het moet toch ook een feest zijn.
    Veel beterschap gewenst, zowel lichamelijk als met het weer!

    gegroet Chris

  • 17 Mei 2013 - 16:25

    Wim En Nolda:

    Hoi Els en Toon,
    Jullie worden wel op de proef gesteld. We zijn het wel eens met de suggestie om een paar dagen rust te nemen als je toch op een lekker plekje zit. Lijkt beter om weer wat op krachten te komen. In Grieknland is het ook wat minder weer, alhoewel alleen bewolkt en verder nauwelijks wind en 25 graden. Dus we klagen niet1
    Heel veel sterkte, succes en vooral veel plezier.
    Nolda en Wim

  • 17 Mei 2013 - 17:21

    Johan En Maria:

    Hallo Toon en Els
    Hoe gaat het nu? Hopelijk zijn jullie weer wat opgeknapt en weer een stuk verder gekomen.
    Vorige keer kregen we steeds een mail als er een verslag op de site stond, maar dat is nu niet het geval, dus ben ik maar eens op onderzoek uit gegaan. Via het laatste mailtje van Els kan ik de verslagen lezen.
    Het zit nu even wat tegen, maar er komen zeker weer betere tijden.
    Veel groeten van Johan en Maria

  • 17 Mei 2013 - 19:03

    Jan Swinkel :

    Hoi, Toon en Els
    Vanuit mijn perspectief zijn jullien al flink aan het presteren. Zoals bij een bedrijf kun je sleutelen aan omzet, verkoop of beiden. In jullie geval zou ik de targetsnwat bijstellen op basis van omstandigheden en conditie!
    Veel succes verder!
    Jan Swinkels

  • 17 Mei 2013 - 21:09

    Gerard:

    Hallo Els en Toon,

    Het is natuurlijk jammer van het weer en dat is in Nederland niet anders. Maar wij zitten lekker warm en voor jullie is het afzien. Ik ken het gevoel van dat slechte weer en op de fiets zitten naar Santiago. dat valt niet mee en daarom kan ik het met Jan Swinkels eens zijn door even "je target bij te stellen". verder bewonder ik jullie natuurlijk en in gedachten fiets ik mee. ik kan me nog goed herinneren dat we elkaar ontmoetten bij dat terras. Ik lees mijn dagboek en beleef het weer.
    Ik zou zeggen "beleef het" en dan komt het goed.

    Groeten van jullie fietsmaat in 2012

    Gerard Eijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els en Toon

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 39959

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 24 Juni 2014

Van Sint Petrus naar Sint Pieter

05 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Fietstocht Santiago de Compostella 2013

Landen bezocht: