Leon - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Els en Toon Swinkels - WaarBenJij.nu

Leon

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els en Toon

06 Juni 2013 | Spanje, Villar de Mazarife

donderdag 6 juni
El Burgo Ranero Villar de Mazarife 74 km.

Lieve mensen,
Weer allemaal bedankt. Fijn dat iedereen zo sympathiek reageert.

Alweer een computer; ik maak er maar even gebruik van. We zitten in een albergo (gite) tot afgrijzen van Toon, maar wel heel luxe in een 2 persoonskamer. Vandaar de computer.
Vandaag weer lekker gefietst. De zon was verdwenen, maar het was droog en de wind blies ons zo naar Leon. Het landschap was weer saai en we beklaagden de wandelaars die nu al dagen over rechte wegen over de hoogvlakte lopen. Toon wilde om Leon heen, maar ik zette een wens in en we reden langs de rivier Leon binnen. Ik fotografeerde het mooie casa de Botines van Gaudi. Ik simpele ziel dacht dat toeristische melkkoetjes zoals de prachtige kathedraal en de basiliek San Isidore tijdens de siesta wel open zouden zijn (voor de grote kerken moet je hier entree betalen; de kleine zijn standaard gesloten, heel frustrerend als je in je reisgids hebt voorbereid wat er allemaal te zien is!), maar helaas ze gingen net voor onze neus dicht. We moeten dus toch een keer terug komen.
Leon deed me aan Madrid denken, een strenge stad met hoge statige gebouwen. Heel anders dan het groene, lieflijke Burgos. Toen we Leon verlieten was de wind gedraaid. Pittige klimmetjes met de wind op kop volgden. Maar een beetje pelgrim doet daar niet moeilijk over! We stopten net op tijd bij deze albergue; het begon weer als vanouds te kletteren. Maar nu is het droog en meteoroloog Toon (¨mijn grootvader was boer¨) voorspelt voor morgen beter weer.
Ik heb besloten om pas thuis foto´s toe tevoegen aan deze website. Daar lukte het meteen en het scheelt een hoop echtelijke frustratie. Nu ga ik het vorige verslag afronden. Ik moest daarmee stoppen omdat Toons behoefte aan een magno niet meer te stuiten was.

  • 06 Juni 2013 - 22:24

    Ton Snoeren En Petra Vonk:

    Zo gaat ie goed !
    Toon en ik hadden destijds besloten om Leon rechts te laten liggen. Hadden we toen geen spijt van.
    De laatste bergen komen nu in zicht ( Cebreiro en Cruz de Ferro). Met jullie geweldige conditie en inzet is dat een peulenschilletje. Santiago lonkt daarna.

  • 06 Juni 2013 - 22:27

    Christ:

    liefste Pelgrims,

    Nog enkele dagen en de eindbestemming is bereikt, hou er de moed in.
    Een lekker konijntje a la flamande wacht op jullie in de Alpen.

    groetjes

    Christ

  • 06 Juni 2013 - 22:36

    Alice Swinkels:

    He he, dit klinkt toch al weer stukken leuker. In ieder geval af en toe de zon! En jullie gaan lekker, voordat jullie het weten zijn jullie er al! Dikke knuffels van de kids en succes!
    Wij worden hier in Nederland trouwens ook eindelijk op zon getrakteerd... helaas net nu ik weer aan het werk ben ;-(

    Groetjes Alice

  • 06 Juni 2013 - 23:12

    Ans Smits:

    Geweldig al dat fietsen, ik doe het jullie niet na.
    De groetjes van tante Dien, heeft al 2 kaarten, vind ze helemaal geweldig.
    Moest ik jullie even mailen, dus bij deze.
    Hier ook eindelijk mooi weer, werkt ook op het humeur, dus lekker
    Weekend voor de boeg.
    Ans

  • 07 Juni 2013 - 00:10

    Rob En Louise:

    Els en Toon, Leon hebben wij rechts laten liggen. Nu komen nog een aantal prima etappes, met als hoogtepunt Ferro da cruz. Willen jullie even kijken of ons schelpje van Mats er nog ligt !!!
    Het blijft mooi weer en dat hebben jullie meer dan verdiend! Wij blijven jullie volgen....buen camino....Louise en Rob

  • 07 Juni 2013 - 09:20

    Toon Swinkels:

    Niet dat ik de illusie heb dat dit bericht wel doorkomt, maar uit een soort van geruststelling dat ik de moeite heb genomen de moed niet op te geven, laten wij, Trea en ik, weten dat we wel geinteresseerd zijn geweest naar jullie belevenissen in weer, wind, ijs, sneeuw, hagel en je gedrag op momenten dat de partner even leek dat niet meer te willen zijn !
    Benieuwd naar de aankomstdatum van jullie bij "Kobus".
    Trea en Toon.

  • 07 Juni 2013 - 14:09

    Hans Van Rijt:

    Ja,ja, het begint nu toch allemaal wel echt dichtbij te komen!
    Geweldig, als je denkt over wat je allemaal al afgelegd hebt!

    Nog even volhouden dus.

    Groeten,
    Hans

  • 07 Juni 2013 - 15:50

    Veronie:

    Lieve Els en Toon,

    Wat schieten jullie fantastisch op en wat fijn dat er eindelijk beter weer is.
    Grappig dat jullie Burgos als lieflijk hebben ervaren terwijl mijn ervaring gekleurd wordt door de ijzige kou al- daar en een nog arctischer kathedraal en juist Leon "raakte" mij veel meer.

    In het Brabantse hebben we nu ook zonnig weer, we genieten!

    Heel veel sterkte en houd oog voor al het moois.

    Liefs Veronie

  • 08 Juni 2013 - 08:19

    Anne-Mieke En Martin:

    Hallo Els en Toon,

    Wat geweldig, dat jullie zulke doorzetters zijn!
    Het inzetten van wensen en positieve weersvoorspellingen van meteoroloog Toon dragen daar natuurlijk toe bij!
    Wat is een magno?

    Liefs, Martin en Anne-Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els en Toon

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 39941

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 24 Juni 2014

Van Sint Petrus naar Sint Pieter

05 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Fietstocht Santiago de Compostella 2013

Landen bezocht: